Верховна Рада у неділю та у ніч на 29 грудня у драматичних умовах затверджувала поданий Кабінетом Міністрів Державний бюджет на 2015 рік.

Бюджетникам

Максимальний розмір заробітної платні у них не буде перевищувати 7 мінімальних заробітних плат. У тому випадку, якщо органи державної влади здійснюють заходи оптимізації і скорочення своєї чисельності, то такий розмір не може перевищувати 10 розмірів мінімальних заробітних плат. Ця норма не розповсюджується на учасників антитерористичної операції, на Національне антикорупційне бюро та Національне агентство з питань запобігання корупції.

Освітянам

Всі норми щодо закону України про освіту залишаються незмінними. Усі доплати освітянам збережено! Зміни стосуються лише оптимізації мереж методичних кабінетів в галузі освіти та скорочення видатків на їх утримання.

Також будуть збережені всі норми щодо вступу до навчальних закладів поза конкурсом. Безкоштовним харчуванням у професійно-технічних училищах будуть забезпечуватися діти-сироти, діти-інваліди, діти, позбавлені батьківського піклування, а також діти з малозабезпечених сімей. Також продовжено безкоштовне харчування для пільгових категорій та учнів 1-4 класів. Підручники - безкоштовні для соціально незахищених, малозабезпечених та національних меншин.

Прокурорам

Скоротити чисельність Генеральної прокуратури України з 20 до 15 тисяч, а також чисельність працівників органів внутрішніх справ з 172 до 152 тисяч. Скасовується допомога при виході на пенсію прокурорам, а при звільненні з прокуратури вони отримуватимуть допомогу, як і всі інші працівники на державній службі.

Пільговикам

Систему харчування для хворих у закладах охорони здоров'я залишено без змін. Без змін залишається пільговий проїзд до 1 червня 2015 року. Із 1 червня ця пільга надається: інвалідам 1 і 2 групи, дітям-інвалідам, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, учням із малозабезпечених сімей та особам, які їх супроводжують і які супроводжують інвалідів 1 групи, та учасникам бойових дій. За законом пільги для осіб, віднесених до 1-2 категорії, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надаються без урахування доходів. Санаторно-курортне лікування надається особам, віднесеним до 1 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Працедавцям

Зменшено ставку єдиного соціального внеску. Тепер ті підприємства, які платитимуть середню зарплату в розмірі понад три мінімальні зарплати або піднімуть середню зарплату на 30%, то вони зможуть платити ЄСВ у розмірі всього лише 16% від фонду заробітної плати, а не 41% як зараз.

Боржникам

Парламентарі захистили права позичальників і унеможливили, зокрема, виселення їх із квартир, придбаних у кредит.

Селянам

Скасовано заборону на продаж молочної і м'ясної продукції домашнього виробництва на аграрних ринках, яка мала вступити в силу з 1 січня 2015 року. Але все ж продукцію треба буде перевіряти в лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи або в державного інспектора, які знаходяться на цьому ж ринку.

Платникам податків

Закон передбачає скорочення податків із 22-х до 9-ти, серед яких залишилися: податок на прибуток, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, акцизний податок, рентна плата, збори, а також місцеві податки: податок на майно і єдиний податок.

Для платників єдиного податку підвищується до 300 тис. грн. (в 2 рази) максимальний поріг доходу, що дозволяє обирати I групу єдиного податку, та зменшуються майже в 2 рази відсоткові ставки єдиного податку з 3(5)% до 2% – у разі сплати ПДВ; з 5(7)% до 4%.

Вводиться 10% податок на обіг лотерей.

Збір до Пенсійного фонду при купівлі валюти збільшився з 0,5% до 2%, але цей збір ліквідовано для безготівкових операцій.

Дія військового збору розміром 1,5% від суми зарплати продовжилась у 2015 році, при цьому розширилась база оподаткування на всі доходи, які оподатковуються ПДФО.

Не повертатимуть ПДВ при експорті зерна нікому - ні сільгоспвиробникам, ні трейдерам, але залишиться спеціальний режим щодо оподаткування агровиробників.

Встановлено податок на пасивні доходи (роялті, проценти та інвестиційний прибуток) на рівні 15-20%. Податок на дивіденди – на рівні 5% - для підприємств, які сплачують податок на прибуток на загальних підставах. І 20% для підприємств, які не сплачують податок на прибуток.

Також передбачена нова модель податку на нерухоме майно. Він буде нараховуватися на квартири, які перевищують 60 кв. м, і будинки понад 120 кв. м.

Розмір податку на інше (нежитлове) нерухоме майно будуть визначати органи місцевого самоврядування від 0 грн. до 24 гривень. Промислові і виробничо-господарські приміщення, МАФи і ринки взагалі не будуть оподатковуватися.

Ставка рентних платежів за видобування газу та нафти вводитиметься на постійний основі, а не на рік. Для нафти та конденсату – 45% з покладів до 5 км, 21% - з покладів понад 5 км. Для природного газу, що реалізується не для потреб населення, 55% - для покладів до 5 км, і 28% - для покладів понад 5 км.

Що стосується договорів про спільну державну і приватну діяльність щодо видобування корисних копалин, то незалежно від глибини видобутку, ставка для них підвищується: у першому кварталі 2015 року – 60%, другому – 65%, з третього кварталу – 70%.

Також запроваджується як місцевий податок додатковий акцизний збір з пива, алкоголю, тютюнових виробів у розмірі 5% від обсягу реалізації.

Вводиться податок на розкішні автомобілі з дизельними і бензиновими двигунами вище 3000 куб см віком до 5 років.

Місцевим бюджетам

Парламент змінив розподіл надходжень до центрального та місцевих бюджетів і запровадив часткову децентралізацію фінансової системи України.

Місцева влада зможе самостійно формувати місцеві бюджети, починаючи з 15 вересня 2015 року, що передує плановому; і незалежно від того, чи прийнятий державний бюджет, місцеві органи матимуть можливість до 25 грудня затверджувати свої власні бюджети, виходячи з відповідних повноважень. А після прийняття державного бюджету відбуватимуться лише коригування й уточнення показників у частині трансферів, які передаються з держбюджету у місцевий.

Залишаться у віданні місцевих бюджетів (міста обласного значення та районні бюджети) - 60% від податку на доходи фізосіб, а у віданні обласних бюджетів -15%.

При цьому норму відрахувань до держбюджету податку на прибуток підприємств буде знижено з 100% до 90%, 10% податку від прибутку підприємств надійде до бюджету Києва.

Відрахування до держбюджету з рентної плати за користування надрами (крім нафти і природного газу) збільшаться із 50% до 75%.

До місцевих бюджетів надходитиме акцизний податок від реалізації через роздрібні мережі пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, нафтопродуктів, біодизеля і скрапленого газу, надходження від ліцензій на право експорту, імпорту та оптової торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією і ряд інших зборів.

Скоротиться відрахування екологічного податку до держбюджету з 65% до 20%, а відрахування до місцевого бюджету збільшиться з 35% до 80%, з яких 55% будуть направлятися в обласні бюджети, а 25% - до районних бюджетів і бюджетів міст обласного значення.

Місцеві бюджети збиратимуть плату за надання адміністративних послуг та державного мита, податок на нерухоме майно.

Змінено розподіл коштів екологічного податку (крім податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів) з урахуванням зарахування до державного бюджету 20%, а до місцевих бюджетів 80%, у тому числі до обласних бюджетів – 55%, сільських, селищних, міських бюджетів – 25% та бюджету міста Києва – 80% надходжень цього податку.

Розширено надходження загального фонду шляхом передачі єдиного та екологічного податків, а також податку на нерухоме майно зі спеціального фонду.

Із урахуванням змін до Бюджетного кодексу України систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень на одного жителя.

Пропонується ввести в числі трансфертів з держбюджету до місцевих бюджетів освітню субвенцію, медичну субвенцію, субвенцію на підготовку робітничих спеціальностей, субвенцію на проекти з ліквідації підприємств вугільної та торфодобувної промисловості і змісту водовідвідних комплексів на умовах спільного фінансування (50%) і виключити з переліку субвенцію на будівництво та ремонт вулиць і доріг комунального значення.

За матеріалами

інтернет-видань

підготувала Ірина Леськів.

Залиште ваші коментарі

Залишити коментар як гість

0
  • Коментарі не знайдено